زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 3:20 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم







ارسال پاسخ
تعداد بازدید 738
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 32
عضویت: 8 /2 /1391
محل زندگی: اراک
سن: 19


آمریکا : ایران بیش از ۵ / ۳ درصد هم می‌تواند اورانیوم غنی کند!

غنی سازی اورانیوم در حدی بیش از ۵ / ۳ درصد که برای مصارف صلح آمیز است، همواره جز خطوط قرمز غرب بوده است، اما گویا دولت اوباما اخیرا این خط قرمز را پشت سر گذاشته است.

برخی از مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که در مواضع دولت این کشور در قبال پرونده هسته‌ای ایران تغییری محسوس مشاهده شده است به گونه‌ای که به نظر می‌رسد دولت کنونی آمریکا با غنی سازی اورانیوم در ایران در سطحی بیش از ۵ / ۳ درصد هم موافقت خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» ، غنی سازی اورانیوم در حدی بیش از ۵ / ۳ درصد که برای مصارف صلح آمیز است، همواره جز خطوط قرمز غرب بوده است، اما گویا دولت اوباما اخیرا این خط قرمز را پشت سر گذاشته است. این در حالی است که ایران هم بار‌ها اعلام کرده است که اگر اورانیوم غنی شده در سطوح بالا‌تر برای سوخت راکتورهای خود را دریافت کند، چندان تمایلی به غنی سازی در سطوح بالا‌تر را ندارد.

بر اساس این گزارش برخی مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند آمریکا در مقابل غنی سازی ایران در سطح بیش از ۵ / ۳ درصد از این کشور خواهد خواست تا دسترسی نامحدودی را به بازرسان آژانس بدهد.

با این وجود‌ گری سیمور از مقامات بلند پایه کاخ سفید در امر خلع سلاح هسته‌ای گفته است که تصمیم گیری درباره اینکه کدام بخش از برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند همچنان ادامه پیدا کند، موضوعی است که در مذاکرات مشخص خواهد شد.

برخی دیگر از تحلیل گران معتقدند مواضعی شبیه موضع آقای سیمور، مواضعی است که برای مردم و افکار عمومی بیان می‌شود، اما واقع امر این است که در رویکرد آمریکا نسبت به برنامه هسته‌ای ایران تغییری محسوس رخ داده است.

به نظر می‌رسد که در رویکرد تغییر در مواضع هسته‌ای آمریکا و غرب، ضرورتا باید حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای به رسمیت شناخته شود. تردیدی نیست که جزئیات فنی مذاکرات در روندی تدریجی و زمان بر حاصل خواهد شد. اما مبنای مذاکرات قاعدتا و لزوما بر اساس این موضع و رفع تحریم‌ها شکل خواهد گرفت.


امضای کاربر :


شنبه 09 اردیبهشت 1391 - 12:11
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :